کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خانه‌های کوهنوردی روستایی در البرز احداث می‌شود

تسنیم , 23 خرداد 1397 ساعت 15:13

حزب الله :
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه آمار حوادث در کوهنوردی بالاست، گفت: ساخت خانه‌های کوهنوردی روستایی حمایت کرده و این مورد را امری لازم ضروری باید دانست.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضا زارعی در مجمع سالیانه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان البرز برگزار شد اظهار داشت: تلاش برای به نتیجه رساندن آئین نامه باشگاه‌های ورزشی و کوهنوردی در استان البرز کاری بسیار مناسب است.
 
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه طی سال‌های 95 و 96 ورزشکاران خوبی از استان البرز به سکوهای بین المللی دست یافتند، افزود: علیرغم توسعه در سال‌های اخیر، جایگاه واقعی کوهنوردی و صعودهای ورزشی البرز بسیار فراتر از وضعیت کنونی است.
 
وی با اشاره به اینکه استان البرز جزو 5 استان برتر کشور در ورزش است و همواره سهم پر رنگی در کاروان‌های اعزامی به المپیک و بازیهای آسیایی دارد، گفت: شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ جزو سرآمدترین شهرستان‌های کشور از لحاظ تعداد کوهنورد هستند که باید توجه بیشتری با این حوزه شود.
 
زارعی با بیان اینکه بحث ایمنی در کوه‌ها جدی گرفته شود و متاسفانه آمار حوادث در کوهنوردی بالاست، ادامه داد: آموزش خود‌امدادی و توسعه بوم گردی باید تقویت شده و   از ساخت خانه های کوهنوردی روستایی حمایت کرده و این مورد را امری لازم ضروری باید دانست.
 
امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز در این مجمع با اشاره به اینکه تمامی هیئت‌های ورزشی البرز مکلف هستند قبل از آغاز بازی‌های آسیایی مجمع برگزار کنند تا نقشه مشخص شود و برنامه ریزی و آموزش دو رکن اصلی برای هیئت‌های ورزشی است، گفت: هیئت کوهنوردی استان البرز از لحاظ شاخص آموزشی در رتبه پنجم کشور است.
 
وی با بیان اینکه وجود قله‌های طبیعی و متعدد در استان البرز، نعمت و موهبت خدادادی است و در این باره با آژانس‌های گردشگری در جهت توسعه توریسم ورزشی در حال هماهنگی هستیم، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، به زودی دیواره استاندارد در استان البرز نصب می‌شود.


کد مطلب: 170825

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/170825/خانه-های-کوهنوردی-روستایی-البرز-احداث-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com