کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین بازداشت مدیر «هواوی» در کانادا را غیرقانونی خواند

ایرنا , 15 آذر 1397 ساعت 11:21

=
حزب الله :
شرکت «هواوی» چین بازداشت یکی از مدیران ارشد این شرکت در کانادا به درخواست آمریکا، به دلیل آنچه نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران عنوان شده است را غیرقانونی اعلام کرد و افزود: این مدیر 'هواوی' هیچ اشتباه و تخلفی مرتکب نشده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، کانادا خانم «وانژو منگ» از اعضای هیات رئیسه 'هوآوی' و دختر بنیانگذار این شرکت را دو روز پیش به بهانه اتهام در مورد «نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران» به درخواست واشنگتن بازداشت کرد. منابع کانادایی می گویند خانم «وانژو» که از سوی آمریکا تحت پیگرد قرار گرفته بود در شهر «ونکوور» در غرب کانادا و به درخواست آمریکا بازداشت شده و قرار است به آمریکا منتقل شود.
 
خرداد دو سال پیش بود که مقام‌های قضایی در نیویورک شرکت «هوآوی» را به نقض تحریم‌های آمریکا متهم کردند آنها گفتند این شرکت محصولات آمریکایی را به ایران و سایر کشورها منتقل کرده ‌است.
 
این موضوع چند ماه پیش، با پیگیری های دیپلماتیک چین و پرداخت چهار میلیارد دلار جریمه توسط شرکت هوایی در نهایت حل شد اما دستگیری این مدیر ارشد هواوی، این موضوع را بار دیگر در آستانه تنش های تجاری آمریکا و چین برجسته کرده است.
 
شرکت فناوری هواوی امروز پنجشنبه در پکن با صدور بیانیه ای هرگونه تخلف توسط این مدیرش را رد و اعلام کرد اطلاعات اندکی در مورد بازداشت خانم «وانژو» در دست دارد. در بیانیه شرکت فناوری هوایی آمده است: این شرکت منطبق با قوانین و مقررات بین المللی از جمله قوانین و مقررات صادرات، رعایت تحریم ها و کنترل صادرات سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا فعالیت می کند.
 
این شرکت اظهار امیدواری کرده است سیستم های قضایی کانادا و آمریکا در نهایت به یک نتیجه گیری درست برسند.


کد مطلب: 184668

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/184668/چین-بازداشت-مدیر-هواوی-کانادا-غیرقانونی-خواند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com