کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

والیبال قهرمانی جهان - بلغارستان؛

سومین پیروزی متوالی تیم ملی والیبال ایران/ شاگردان کولا در صدر

مهر , 24 شهريور 1397 ساعت 21:42

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار مرحله گروهی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف کوبا رفت و موفق شد با شکست این تیم صدرنشین گروه شود.


 

 

 

 نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان به میزبانی دو کشور بلغارستان و ایتالیا  در حال پیگیری است. تیم ملی ایران پس از پیروزی مقابل تیم‌های پورتوریکو و بلغارستان، امروز (شنبه) در سومین دیدار خود به مصاف تیم کوبا رفت و با نتیجه ۳ بر یک ضمن شکست کوبا برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان به سومین برد متوالی خود دست یافت و در صدر جدول گروه D قرار گرفت. رقابت‌های قهرمانی جهان والیبال هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و پس از المپیک دومین رویداد مهم در والیبال است.

سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، علی شفیعی و سید محمد موسوی  شروع کنندگان ایران بودند و در طرف مقابل نیز هرناندز، رودریگز، سوارز، آردوندو، آلونسو و کاسترو برای کوبا به زمین رفتند.

در ست نخست شاگردان ایگور کولاکوویچ شروع خوبی نداشتند و از ابتدای بازی، کوبا اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد و در نهایت با اختلاف ۸ امتیاز ملی پوشان ایران را شکست داد. در ست دوم املی پوشان ایران بودند که با تسلط بر بازی ست نخست را جبران و ۲۵ بر ۱۸ حریف را شکست و کار را در ست شماری برابر کردند. در ست سوم نیز کوبا بازی تقریبا برابری با ایران داشت اما  این ست را با اختلاف ۳ امتیاز به ایران واگذار کرد. در ست چهارم ایران نیز موفق شد کوبا را شکست دهد تا درر مجموع ۳ بر یک پیروز بازی شود.

* نتایج ست شماری:
ست نخست: ۲۵ بر ۱۷ به سود کوبا
 ست دوم: ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران
 ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
 ست چهارم: ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران

شاگردان ایگور کولاکوویچ در گروه D رقابت‌ها با تیم‌های پورتوریکو، بلغارستان، کوبا، لهستان و فنلاند همگروه هستند. در سومین بازی مرحله گروهی، تیم بلغارستان با شکست پورتوریکو به دومین پیروزی خود رسید و با ۶ امتیاز در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار گرفت. لهستان و فنلاند نیز آخرین بازی امروز در گروه D  را برگزار خواهند کرد. ایران با پیروزی مقابل کوبا با ۹ امتیاز و یک بازی بیش تر نسبت به لهستان در صدر گروه D قرار گرفت.

تیم ملی فردا (یکشنبه) استراحت دارد و دوشنبه دیداری سخت مقابل لهستان خواهد داشت.

رقابت‌های قهرمانی جهان والیبال هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و تیم ملی ایران که در سال‌های ۱۹۷۰، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ حضور داشته است موفق شد در دوره گذشته عنوان ششمی را کسب کند که بهترین مقام کسب شده در ادوار رقابت‌های قهرمانی جهان برای والیبال ایران بوده است.

* برنامه دیدارهای ایران در مرحله گروهی:
ایران – لهستان، دوشنبه، ساعت ۲۲:۰۰
 ایران – فنلاند، سه شنبه، ساعت ۱۸:۳۰

۲۴ تیم حاضر، در چهار گروه ۶ تیمی حضور دارند و در پایان مرحله نخست، ۱۴ تیم برتر از ۳۰ شهریور رقابت خود را در مرحله دوم آغاز خواهند کرد و در نهایت قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان هشتم مهر ماه مشخص می‌شود.


کد مطلب: 178269

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/178269/سومین-پیروزی-متوالی-تیم-ملی-والیبال-ایران-شاگردان-کولا-صدر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com