کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت طلا به بالاترین رقم در ۴ ماه گذشته رسید

تسنیم , 23 دی 1396 ساعت 13:51

قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی ۴ ماه گذشته رسید و پنجمین هفته افزایشی متوالی را به ثبت رساند.


 در حالی که به رغم رشد بیش از حد انتظار نرخ تورم در امریکا ارزش دلار با کاهش مواجه بود، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی 4 ماه گذشته رسید و پنجمین هفته افزایشی متوالی را به ثبت رساند.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 1.15 درصد افزایش به 1337 دلار و 64 سنت رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.94 درصد رشد به 1334 دلار و 90 سنت رسید.
 
میشائیل آرمبروستر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «تداوم کاهش ارزش دلار موجب شده تا قیمت طلا از رشد خوبی برخوردار شود.»
 
شاخص دلار امریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز با کاهش 0.6 درصدی مواجه بود و ارزش ارز ملی آمریکا در برابر یورو به پایین ترین رقم در حدود 3 سال گذشته رسید. کاهش ارزش دلار موجب افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.
 
آرمبروستر افزود: «معمولاافزایش نرخ بهره در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار در برابر سایر ارزها می شود... (عدم افزایش ارزش دلار به رغم افزایش نرخ بهره) نشان می دهد که عوامل دیگری در کاهش ارزش دلار دخیل بوده است. یکی از احتمالات این است که برخی کشورها به ویژه کشورهایی که روابط دوستانه ای با آمریکا ندارند، در حال کاهش استفاده از دلار در تجارت بین المللی خود هستند.»
 
این در حالی است که بر اساس آمارهایی که دیروز منتشر شد، نرخ تورم مصرف کننده در آمریکا در ماه دسامبر 0.3 درصد افزایش داشته که می تواند موجب ترغیب بیشتر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش بیشتر نرخ بهره شود. نرخ تورم پایین یکی از عوامل بازدارنده در برابر افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا است.


کد مطلب: 159918

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/159918/قیمت-طلا-بالاترین-رقم-۴-ماه-گذشته-رسید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com