کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صالحی امیری در جمع خبرنگاران:

بررسی وضعیت بیلبوردهای تبیلغاتی در شورای پاسداشت زبان فارسی

خبرگزاری مهر , 28 تير 1396 ساعت 15:56

حزب الله :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بررسی وضعیت بیلبوردهای تبیلغاتی در شورای پاسداشت زبان فارسی، گفت:با فرهنگ سازی که در حوزه پیامک ها داشتیم امروز پیامک‌های فارسی جزو فرهنگ عمومی شده است.


 
                       

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید رضا صالحی‌امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران درباره احیای زبان فارسی و حذف زبان لاتین از بیلبوردهای تبلیغاتی گفت: ما شورای پاسداشت زبان فارسی داریم که به ریاست وزیر ارشاد و عضویت دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت علوم، ناجا و قوه قضائیه و خصوصاً حضور فعال رئیس فرهنگستان جناب آقای دکتر حداد عادل به صورت ماهیانه تشکیل می‌شود و این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: ما نیازمند سه کار همزمان هستیم؛ یکی هماهنگی در سطح ملی و انسجام همه دستگاه‌ها، نکته دوم تعیین ساز و کارهای قانونی است که بتوانیم اختیارات لازم را برای اعمال قانونی داشتیم و نکته سوم هم بحث اجراست که باید این موضوع را انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه مرحله اول یعنی انسجام شکل گرفته است، گفت: کارهای لازم برای اصلاحات قانونی فراهم شده است و در سطح اجرا هم با قوه قضائیه و نیروی انتظامی در قالب همین شورای پاسداشت زبان فارسی همکاری داریم و به تدریج جهت‌گیری به سمت اصلاح این روند می‌رود.

صالحی امیری تأکید کرد: ما باور داریم که زبان فارسی دارای یک هویت و تبار تاریخی است و هیچ زبانی نمی‌تواند جایگزین ارزش‌های والای زبان فارسی شود.

وی با بیان اینکه ما این فرهنگسازی را در حوزه پیامک‌ها داشتیم، گفت: مردم به راحتی از پیامک‌های لاتین عبور کردند و الان پیامک‌های فارسی جزو فرهنگ عمومی شده است؛ لذا صدا و سیما نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جلسات ما به صورت مستمر انجام می شود و انشاءالله نتایج آن را در آینده نزدیک خواهید دید.


کد مطلب: 146020

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/146020/بررسی-وضعیت-بیلبوردهای-تبیلغاتی-شورای-پاسداشت-زبان-فارسی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com