کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج:

غفلت از فرهنگ و آموزش علت اصلی بروز معضلات شهری است

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 26 تير 1396 ساعت 10:08

حزب الله :
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش، غافل ماندن از این دو بخش را دلیل بروز بسیاری از معضلات شهری ذکر کرد.


 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید فیروزگاه درگفتگو با خبرنگار خلأ فرهنگ را در بسیاری از موارد ریشه و پایه تولید و گسترش مشکلات ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه تمامی افراد به بخش سخت افزاری و فیزیکی مشکلات موجود اشاره دارند و کسی به ریشه تولید مشکل نمی پردازد.

وی افزود: مشکلات معلول شرایط اند نه علت و ما اگر به علت نپردازیم همیشه یک گام از حل این مسايل عقب خواهیم بود. برای مدیریت یک جامعه ملزوماتی را باید در نظر بگیرید و لازمه اصلی این مدیریت، مشارکت خود شهروندان در آن است.

وی با اشاره به مشارکتهای مردمی در سایر کلانشهرها ادامه داد: باید فضای مشارکت مردمی در کرج را به وجود بیاوریم وعلاوه بر افزایش حس مشارکت شهروندی، حساسیت شهروندان را در نظارت بر عملکرد مدیران و تصمیمات آنها افزایش دهیم.

وی با اشاره به سالهای دفاع مقدس ادامه داد: شما ببینید مشارکت مردم در آن سالها در چه حدی بود. امروز مردم کمتر حاضر به گذشتن از کوچکترین حقوق خود هستند اما در آن سالها شما می دیدی کسی زندگی اش را برای کمک به جبهه ها می فرستاد یا مهمتر از آن فرزندانش را تقدیم دین و نظام و هم میهنانش می کرد.

فیروزگاه ادامه داد: باید رشادتها و گذشتها بعنوان سرمشق ما بیان شود به نمایش گذاشته شود تا بدانیم ما چه قهرمانانی در میان خودمان داشته ایم و شما هم یقین داشته باشید بازهم در میان همین مردم هستند کسانی که فداکاری با گوشت و خونشان آمیخته است


کد مطلب: 145751

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/145751/غفلت-فرهنگ-آموزش-علت-اصلی-بروز-معضلات-شهری

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com